Selasa, 22 Jun 2010

Hari ini bukan hari esok

Hari ini adalah hari kepulangan aku pulang ke POLI. mungkin tamatlah masa permainan aku yang berjulatkan sehari sekali untuk berfacebook dan berblogwalking semasa cuti.

Sejujurnya aku awal-awal percutian dulu memang tak sabar-sabar nak masuk POLI balik. Sebab bosan duduk rumah sorang-sorang mungkin? Selepas mereka bercuti baru la rakan-rakan aku ada untuk menghilangkan kebosanan aku jika sorang-sorang di rumah, jadi aku sudah tidak mahu balik POLI lagi.

dan aku rindu dengan akmal..(menguatkan semangat untuk pulang ke POLI)

pastinya sem baru ini memerlukan aku untuk berazam. jadi ini azam baru aku:

1. mahu sembahyang full. ini adalah azam dari dulu. tapi mesti tinggal sikit-sikit punya. kali ini akan cuba lagi.

2.mahu kurang tackle gadis dan mengacau gadis. ini adalah pertama kali aku berazam begini. tanpa sebab yang munasabah. aku hanya ingin cuba.

3.mahu bertanya banyak dan memberi pendapat dalam kelas. aku membuat kesimpulan jika banyak bertanya, memberi pendapat dalam kelas, jumpa lecturer di bilik. akan menaikkan gred kamu dalam sesuatu subjek. jadi aku ingin buat.

4.berjalan kaki. aku akan cuba berjalan kaki ke kelas. tapi untuk kelas pagi sahaja. supaya fikiran dapat digerakkan dan peralihan darah lebih lancar. tapi jika sempat sahaja. jika tak sempat. terima kasih sahaja. .

5. lebih kerap menelefon rakan-rakan sekelas dan bila aku sudah masuk belajar. aku paling lupa untuk call semua orang. jadi aku akan cuba untuk lebih kerap menelefon mereka. jika ada aktiviti hujung minggu bersama keluarga. aku akan cuba luangkan masa sebaik mungkin. nekad.

6. berusaha. aku seorang yang berusaha. kali ini aku akan lebih berusaha dari yang sebelumnya.dalam apa perkara sekalipun.

jika aku berjaya berubah walau untuk 3 peratus sahaja. aku percaya aku tetap memperbaiki diri aku daripada tidak memperbaiki lansung.

salam,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan