Ahad, 31 Oktober 2010

Aku dah tidak ada masa untuk semua ini.

Rasa macam singkat sangat dunia ni bila esok aku dah nak mula nak jawab peperiksaan. Hari ni hujan lebat, orang lain feel ulang kaji, aku pula rasa feel tulis belog banyak-banyak entry Ok aku tak faham kalau tak ada contoh.

Ini contohnya, kau penah rasa tak kalau pasukan bola kau main untuk final, bila pasukan kau dah leading kau mesti nak masa cepat-cepat jalan sebab kau nak terus lari jadi penyokong yang paling ganas sebab dah sorak dan dah bayar duit tiket kat pencekik darah. Dalam masa yang sama penyokong pasukan lawan kau mesti nak masa tu jadi saat-saat yang paling perlahan dalam dunia. Harapan tu tinggi. Macam aku, sekarang aku tengah gelabah gila babi.

Hari ni aku balik rumah sewa.malasnya. soalan sekolah dah ulangkaji tapi rasa macam tak cukup.

Kau pernah tak rasa "kalaulah'?

kiranya, kalaulah aku datang awal sikit, kalaulah aku boleh tahan lama sikit, kalaulah aku cakap begini atau begitu.

Sebab kadang-kadang, kesilapan sikit sahaja, cuma tersilap sebab tak datang awal, semua perkara sudah jadi lain. Kadang-kadang silap yang kalaulah itu sehingga bertahun-tahun lamanya.

kan?

Tapi orang cakap, sebut kalaulah tu tak baik. Macam orang yang tak boleh terima hakikat. Tak nak fikir sebelum buat. Tak baik. jangan sebut.

Semoga yang terbaik untuk aku, untuk kau, dan untuk semua orang yang berdekatan aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan