Khamis, 27 Mei 2010

Kemarahan Berbangkit

Rasa macam dah lama tak tulis blog aku rasa.Bukan tak nak tulis tapi biasa la dah nama pun student agak sibuk sikit la pasal final exam hari tu.Kebelakangan ni aku rasa aku asyik marah.Marah pada diri sendiri,marah pada kawan.Nak taip blog ni pun tengah marah.FUCK.Sebab server slow macam bullshit.Nak tunggu punya la lama.

Semalam aku keluar pergi jalan-jalan dengan mak aku.Tetiba aku nak naik belon.Tapi tiket dah habes.Sudahlah bercerita macam budak perempuan plak aku ni.

Kawal kemarahan kau dengan beberapa tips dari aku:

1.Jika kau merasa marah.Cuba kau tahan reaksi kau dengan mengira bilangan orang disitu.Ataupun kau boleh mengira dari 1-50 atau baca ABC-Z.Sekurang-kurangnya kau dah mengalihkan perasaan kau yang tengah marah.

2.Bagi yang perut besar tu kau boleh ambik nafas dalam-dalam sehingga ke perut then kau lepaskan dari bontot kau.Ia boleh menghilangkan marah sebab kau akan tergelak sendiri bila dengar kentot kau.HAHA.

3.Jika kau berada di dalam situasi yang marah di sesuatu tempat.Lebih baik la kau blah cepat-cepat.Beredar ja dari situ.Marah kau akan hilang kalau tengok sekeliling yang lain.

4.Cari satu tempat untuk kau menangis,menjerit sekuat hati,hentak kaki,gelak, dan macam-macam lagi bila kau marah.Boleh hilang tekanan gak itu pun.

5.Selain itu,kau makan la minum la banyak-banyak.sebabnya bila kenyang mesti keadaan kau kembali ok dan mood kau bercinta kembali pulang.Gendang perut tali kecapi kenyang perut suka hati.


Aku yakin ramai yang tak tahu.Burung Hantu boleh mampu hidup sehingga 70 tahun.Pecaya tak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan